۱- نسبت مجذور کای به درجه آزادی[۱۰۲]
آزمون مجذورکای این فرضیه را مدل مورد نظر هماهنگ با الگوی همپراشی[۱۰۳] بین متغیرهای مشاهده شده است را می آزماید،کمیت خی دو بسیار به حجم نمونه وابسته می‌باشد و نمونه بزرگ کمیت خی دو را بیش از آنچه که بتوان آن را به غلط بودن مدل نسبت داد، افزایش می‌دهد .

(همان منبع، ۴۲۲)

۲- معیارهای GFI [۱۰۴] و AGFI[105]
این شاخص نشان دهنده اندازه ای از مقدار نسبی واریانس ها و کواریانس ها می‌باشد که توسط مدل تبیین می شود. هر دوی این معیارها بین صفر تا یک متغیر می‌باشند که هرچه به عدد یک نزدیکتر باشند , نیکویی برازش مدل با داده های مشاهده شده بیشتر است. (همان منبع،۴۲۳)

۳- شاخص RMSEA [۱۰۶]
این شاخص ، ریشه میانگین مجذورات تقریب می‌باشد. این شاخص برای مدل‌های خوب ۰۵/۰ و کمتر است. مدلی که در آن این شاخص ۱۰/۰ یا بیشتر باشد برازش ضعیفی دارد. (همان منبع ،۴۲)

جدول شماره۳-۳٫برازندگی مدل اندازه گیری(تحلیل عاملی تاییدی)

شاخص
مقدار
خی دو
۷۰۱٫۲۵ (P = 1.00)
RMSEA
۰۰۴/۰
GFI
۹۴/۰
AGFI
۹۰/۰
PGFI
۶۷/۰

در مدل اندازه گیری تحقیق حاضر مقدار خی دو به دست آمده برابر با ۲۵/۷۰۱ می‌باشد که این مقدار در سطح ۰۵/۰ معنادار نمی باشد و حاکی از برازش مناسب مدل می‌باشد همچنین مقادیر RMSEA ، GFI، AGFI و PGFI بترتیب برابر با۰۰۴/۰ ، ۹۴/۰ ، ۹۰/۰ و ۶۷/۰ می‌باشد که بیانگر میزان خطای کم در اندازه گیری است . با توجه به مناسب بودن شاخص RMSEA و شاخص های GFI، AGFI و PGFI ، مدل اندازه گیری مطلوب و مناسب قلمداد می شود .

۳-۴ جامعه و نمونه آماری

۳-۴-۱ جامعه آماری
مشتریان تجاری هتل های چهار ستاره شهرستان آبادان می‌باشد .

۳-۴-۲ قلمرو مکانی
کلیه هتل های چهار ستاره شهرستان آبادان می‌باشد .

۳-۴-۳ قلمرو زمانی
از ابتدای نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تا پایان سه ماهه اول سال ۱۳۹۳ بوده است .

۳-۴-۴ نمونه آماری
چون جامعه این تحقیق مشتمل بر ۴ هتل بود و محقق امکان بررسی کامل جامعه را به صورت سرشماری داشت از نمونه گیری استفاده نمی شود و هر ۴ هتل مورد بررسی قرار گرفت . با همه هتل های مورد بررسی تماس تلفنی بر قرار شد و برای آن ها پرسشنامه ارسال گردید که از این تعداد ۴۱ پرسشنامه عودت داده شد و در تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار گرفت .

۳-۵ شیوه تحلیل داده ها
در تحقیق حاضر اطلاعات به دست آمده با بهره گرفتن از شیوه­‏های آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت ، لذا در تحلیل توصیفی از جدول توزیع فراوانی ، شاخص های مرکزی ، پراکندگی و نمودارها با بهره گرفتن از نرم افزارهای آماری SPSS و در تحلیل استنباطی از تکنیک آماری مدل یابی معادلات ساختاری (تحلیل مسیر تاییدی ) با بهره گرفتن از نرم افزار
LISREL 8/50 استفاده شد .

فصل چهــارم

تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱ یافته های توصیفی
در این بخش ویژه گی های نمونه با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی مورد بررسی قرار گرفته است .

۴-۱-۱ جنسیت

جدول شماره۴-۱٫ توزیع فراوانی و درصد فراوانی نمونه آماری بر حسب جنسیت

جنسیت
فراوانی
درصد

مرد

۶۵

۷۹٫۲۷

زن

۱۷

۲۰٫۷۳

جمع

۸۲

۱۰۰

نمودار شماره۴-۱٫ توزیع فراوانی و درصد فراوانی نمونه آماری بر حسب جنسیت

با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده ها ، بین ۸۲ نفر پاسخ دهنده ، ۶۵ نفر از پاسخ دهندگان معادل ۷۹٫۲۷% مرد و ۱۷ نفر از پاسخ دهندگان معادل ۲۰٫۷۳% زن می‌باشند .

    1. -Cartwright ↑

    1. – A loyal ↑

    1. -Nash. ↑

    1. -Hospitality ↑

    1. – Food & beverage ↑

    1. – Accommodation ↑

    1. – Price ↑

    1. – Recreation & Entertainment ↑

    1. – Supplementary Services ↑

    1. – Security & Safety ↑

    1. – Transportation & Location ↑

    1. . Customer ↑

    1. . Satisfaction ↑

    1. . Jay ↑

    1. . Johnson ↑

    1. . Schiff man & Leslie. ↑

    1. . Tse and will ton. ↑

    1. . Martensen ↑

    1. . Olshavsky and Kumar ↑

    1. . Zeithaml and parsurman ↑

    1. . Salegna and Goodwin ↑

    1. . Emotional bond ↑

    1. .Hicks ↑

    1. . Delighted consumers. ↑

    1. Fuzzy cognitive maps ↑

    1. . Jay ↑

    1. . Johnson ↑

    1. – Lazarvic & Petrovic ↑

    1. – T Bowen ↑

    1. – Evans and Foxell ↑

    1. – Souki & Filho ↑

    1. – Chen ↑

    1. – Arasli & Katircioglu ↑

    1. – Coffman & Yale ↑

    1. – Bush ↑

    1. – Muschler and Schumavher ↑

    1. – Wong and Shoal ↑

    1. – Pont and Quilken ↑

    1. – Shankar ↑

    1. – Zeithaml ↑

    1. – Reicheld ↑

    1. – Baumann ↑

    1. – Day ↑

    1. – Andrew Greenyer ↑

    1. – Jallianpawes & Tracy ↑

    1. – Martina Genfors ↑

    1. – George Balabanic & Nina ↑

    1. – Anna – Karin ↑

    1. switching barriers ↑

    1. Buscher ↑

    1. Dowling ↑

    1. . Koyalty Cost ↑

    1. Dennis. 1998: p.434 ↑

    1. . Carolyn, 2002, p77(حمیدی زاده، ۱۳۷۹) ↑

    1. . ملاحسینی و مصطفوی، ۱۳۸۶، ص ۲۹و ۲۲٫ ↑

    1. . Dennis, 1998, p.435 ↑

    1. حمیدی زاده ، ۱۳۸۷، فصل دوم. ↑

    1. . Loyalty Marketing ↑

    1. . Frequency Marketing ↑

    1. . One – to – one Marketing ↑

    1. Customer Iriented Marketing ↑

    1. . Relationship Marketing ↑

    1. . Hutt & Speh, 2004. ↑

    1. . Jennifer & Dawes, 2000, P.32 ↑

    1. . Non-Divided loyalty ↑

    1. . Divided loyalty ↑

    1. – ونوس و همکاران : ۱۳۸۷؛ ص ۱۴۱٫ ↑

    1. – The Acid Test ↑

    1. – Relationship Marketing ↑

    1. – Kellgren cecilia ↑

    1. – Adam Lindgreen ↑

    1. – Berry ↑

    1. – Rapp and Collins ↑

    1. – Blomqvist and et al ↑

    1. – Gummesson ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...