1. پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان:

اولویت‏ بندی عوامل مؤثر بر رضایت و نارضایتی مشتریان از کیفیت خدمات بانکی (مورد مطالعه: مشتریان شعب بانک تجارت در شهر تهران) توسط خانم نیلوفر احمدی (دانشگاه علامه طباطبایی، سال ۱۳۸۸)

تحقیق حاضر در سال ۱۳۸۸ در شعب بانک تجارت انجام شده است. هدف اصلی این تحقیق شناسایی و اولویت‏ بندی عوامل مؤثر بر رضایت و نارضایتی مشتریان از کیفیت خدمات بوده است. بدین منظور از مدل جانستون استفاده شده که در تحقیقات خود در بانک‏های انگلیس ۱۸ عامل کیفیت خدمت را شناسایی و عوامل مؤثر بر رضایت و نارضایتی را اولویت‏ بندی ‌کرده‌است. این تحقیق، پژوهشی کاربردی-توصیفی (پیمایشی) بوده و جامعه آماری آن کلیه مشتریان بانک تجارت در شعب تهران هستند.

  1. پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان:

اولویت‏ بندی عوامل مؤثر بر رضایتمندی گردشگران تجاری خارجی از تجربه صرف غذا در رستوران‏های هتل‏های ۴ و ۵ ستاره شهر تهران توسط آقای فرزین شوّاخ (دانشگاه علامه طباطبایی، زمستان ۱۳۹۱)

در این پژوهش در خصوص ۴ عامل خوراک، سرویس، جو و قیمت رستوران هتل‏های ۴ و ۵ ستاره شهر تهران از طریق ابزار پرسشنامه از گردشگران تجاری خارجی میزان رضایتمندی آن ها از تجربه غذایی در رستوران هتل‏‏های تهران بررسی لازم بعمل آمده است. یافته های این پژوهش ضمن تصدیق اهمیت عوامل بررسی شده، نشان می‏ دهد که تجربه صرف غذا رابطه معناداری با میزان رضایتمندی گردشگران دارد که در این میان تاثیر عوامل قیمت و سرویس بیش از عوامل خوراک و جو رستوران می‏ باشد.

  1. پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان:

ممیزی جامع خدمات ارائه شده در موزه ملی ایران (WTA)توسط آقای اسماعیل مونسی راست (دانشگاه علامه طباطبایی، سال ۱۳۸۲)

در این تحقیق با افزودن عامل اهمیت خدمات به مدل ابتدایی ممیزی جامع و ارائه روش‏های تجزیه و تحلیل مبتنی بر آزمون‏های رتبه‏ای و میانه مشاهدات، روشی جدید در ارزیابی خدمات با عنوان مدل ممیزی جامع مبتنی بر اهمیت خدمات ارائه گردیده است. فهم و درک مدیریت و کارکنان سازمان‏های خدماتی از آنچه که مشتریان از خدمت ارائه شده توسط سازمان درک می‏ نمایند، جهت شناسایی نقاط قصور و همچنین از بین بردن علل و عواملی که باعث کاستی در ارائه خدمت می ‏شوند، حائز اهمیت است. لذا در این تحقیق با بهره گرفتن از مدل مذکور در ابتدا به تجزیه و تحلیل شکاف میان ادراکات مشتریان و کارکنان موزه ملی ایران پرداخته شده و سپس با شناسایی نقاط قصور در فرایند ارائه خدمت پیشنهادهایی به منظور کاهش قصور در این فرایند ارائه گردیده است.

  1. پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان:

تاثیر تجربه احساسی بازدید‏کنندگان سایت موزه بر رضایتمندی و وفاداری آن ها (مورد مطالعه: شهر شیراز) توسط خانم خاطره توانا (دانشگاه علامه طباطبایی، سال ۱۳۹۲)

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تجربه احساسی بازدید‏کنندگان سایت موزه ها بر رضایت و وفاداری آن ها در شهر شیراز انجام شده است. به منظور نشان دادن این تاثیرات با بهره گرفتن از ادبیات پژوهش مدلی بر‏اساس مطالعات محرابیان و راسل و پارادیم‏های پاسخ-ارگانیسم-محرک مطرح شده است. متغیرهای این مدل جو موزه، احساسات بازدید‏کنندگان پس از بازدید، رضایت و وفاداری به بازدید موزه و در نهایت رضایت و وفاداری به شهر شیراز می‏ باشد. با توجه به یافته های تحقیق مشخص شده که روابط معناداری بین محرک‏های محیطی، احساسات بازدید‏کنندگان و تاثیر آن بر رضایت و وفاداری آن ها وجود دارد. ‌بنابرین‏ با تغییراتی در جو موزه می‏توان تجربه احساسی به یادماندنی را ایجاد کرد و از این طریق رضایت گردشگران و تمایل آن ها به بازدید مجدد و تبلیغات دهان به دهان مثبت را افزایش داد.

  1. پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان:

بررسی نقش انگیزه ها و تجربه پیشین بازدید‏کنندگان موزه در وفاداری آن ها به موزه توسط خانم مریم عراقی (دانشگاه علامه طباطبایی، سال ۱۳۹۱)

در این پایان نامه وفاداری گردشگران به موزه ها با بهره گرفتن از مطالعه توصیفی-پیمایشی مورد بررسی قرار گرفته است. هدف اصلی این پژوهش توضیح رفتار بازدید‏کنندگان موزه و تاثیر عوامل انگیزشی و تجربه پیشین بر آن در زمان قبل، حین و بعد از بازدید آن ها از موزه بوده است. برای پژوهش اهدافی فرعی نیز در نظر گرفته شده که از جمله آن می‏توان به توضیح رابطه میان متغیرها و تاثیر گونه گردشگر بر وفاداری او به موزه و نیز بررسی تاثیر انگیزه های رانشی بر کششی اشاره کرد. برای این مهم، آمارگیری بین بازدید‏کنندگان دو باغ موزه نارنجستان قوام و پارس موزه در شهر فرهنگی و تاریخی شیراز از طریق پرسشنامه انجام شده است. نتایج به دست آمده از تحلیل نشان داده که میزان بالای انگیزه رانشی، میزان بالای انگیزه کششی، اقامت شبانه بازدید‏کننده در مقصد و میزان بالای مدت زمان بازدید موجب افزایش رضایت کلی می‏ شود. همچنین میزان بالای رضایت از تجربه پیشین، اقامت شبانه بازدید‏کننده و میزان بالای مدت زمان بازدید و رضایت کلی، باعث افزایش وفاداری می‏ گردد.

  1. پایان‏ نامه کارشناسی ارشد با عنوان:

شناخت عوامل مؤثر بر قیمت‏گذاری بلیط ورودی موزه ها با تأکید بر کشورهای در حال توسعه (مورد مطالعه: موزه ملی ایران) توسط آقای محمد شریفی تهرانی (دانشگاه علامه طباطبایی، سال ۱۳۹۰)

در این پایان‏ نامه موضوع قیمت‏گذاری بلیط ورودی موزه ها با تأکید بر تاثیر دو متغیر “نگرش فرهنگی بازدید‏کننده” و “فاصله طی شده از مبدأ تا مقصد گردشگری” بر حداکثر تمایل به پرداخت بازدید‏کنندگان موزه ملی ایران مورد تحقیق قرار گرفته است که هدف آن تخمین بهای مطلوب و عادلانه بلیط ورودی برای هر کدام از دو گروه بازدید‏کنندگان داخلی و خارجی با بهره گرفتن از روش ارزش گذاری بر مبنای اقتضا می‏ باشد.نتایج به دست آمده نشان می‏ دهد که تمایل به پرداخت بازدید‏کنندگان داخلی به صورت منفی تحت تاثیر متغیر فاصله است در حالی که تاثیر معنی‏داری بین این دو متغیر برای بازدید‏کنندگان خارجی حاصل نشد. از طرفی متغیر نگرش به صورت معنی دار و مثبتی با متغیر تمایل به پرداخت هر دو گروه پاسخ‏دهندگان مرتبط بود.

  1. مقاله ای با عنوان:

A Study of Service Quality and Satisfaction for Museums – Taking the National Museum of Prehistory as an Example

در دانشگاه آسیایی تایوان انجام شده است. این تحقیق به تجزیه و تحلیل کیفیت خدمات موزه پیش از تاریخ تایوان با بهره گرفتن از مدل PZB[62] پرداخته است. محقق ۴۳۹ پرسشنامه از بازدیدکنندگان جمع‌ آوری ‌کرده‌است. روش های تحلیلی این تحقیق شامل آمار توصیفی، t-test، تحلیل عاملی پیرسون و تجزیه و تحلیل اهمیت عملکرد است. نتیجه این تحقیق بیانگر آن است که هر ۶ بعد مدل رضایت مورد استفاده در این تحقیق در ایجاد رضایت بازدیدکنندگان مؤثر می‌باشد.

فصل سوم

روش شناسی تحقیق

    1. . George green ↑

    1. . Cardozo ↑

    1. . Olshavsky & Miller ↑

    1. . Anderson ↑

    1. Museum ↑

    1. . International Council of Museums ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...