مقالات تحقیقاتی و پایان نامه ها – قسمت 17 – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
- پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان:
اولویت بندی عوامل مؤثر بر رضایت و نارضایتی مشتریان از کیفیت خدمات بانکی (مورد مطالعه: مشتریان شعب بانک تجارت در شهر تهران) توسط خانم نیلوفر احمدی (دانشگاه علامه طباطبایی، سال ۱۳۸۸)
تحقیق حاضر در سال ۱۳۸۸ در شعب بانک تجارت انجام شده است. هدف اصلی این تحقیق شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر رضایت و نارضایتی مشتریان از کیفیت خدمات بوده است. بدین منظور از مدل جانستون استفاده شده که در تحقیقات خود در بانکهای انگلیس ۱۸ عامل کیفیت خدمت را شناسایی و عوامل مؤثر بر رضایت و نارضایتی را اولویت بندی کردهاست. این تحقیق، پژوهشی کاربردی-توصیفی (پیمایشی) بوده و جامعه آماری آن کلیه مشتریان بانک تجارت در شعب تهران هستند.
- پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان:
اولویت بندی عوامل مؤثر بر رضایتمندی گردشگران تجاری خارجی از تجربه صرف غذا در رستورانهای هتلهای ۴ و ۵ ستاره شهر تهران توسط آقای فرزین شوّاخ (دانشگاه علامه طباطبایی، زمستان ۱۳۹۱)
در این پژوهش در خصوص ۴ عامل خوراک، سرویس، جو و قیمت رستوران هتلهای ۴ و ۵ ستاره شهر تهران از طریق ابزار پرسشنامه از گردشگران تجاری خارجی میزان رضایتمندی آن ها از تجربه غذایی در رستوران هتلهای تهران بررسی لازم بعمل آمده است. یافته های این پژوهش ضمن تصدیق اهمیت عوامل بررسی شده، نشان می دهد که تجربه صرف غذا رابطه معناداری با میزان رضایتمندی گردشگران دارد که در این میان تاثیر عوامل قیمت و سرویس بیش از عوامل خوراک و جو رستوران می باشد.
- پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان:
ممیزی جامع خدمات ارائه شده در موزه ملی ایران (WTA)توسط آقای اسماعیل مونسی راست (دانشگاه علامه طباطبایی، سال ۱۳۸۲)
در این تحقیق با افزودن عامل اهمیت خدمات به مدل ابتدایی ممیزی جامع و ارائه روشهای تجزیه و تحلیل مبتنی بر آزمونهای رتبهای و میانه مشاهدات، روشی جدید در ارزیابی خدمات با عنوان مدل ممیزی جامع مبتنی بر اهمیت خدمات ارائه گردیده است. فهم و درک مدیریت و کارکنان سازمانهای خدماتی از آنچه که مشتریان از خدمت ارائه شده توسط سازمان درک می نمایند، جهت شناسایی نقاط قصور و همچنین از بین بردن علل و عواملی که باعث کاستی در ارائه خدمت می شوند، حائز اهمیت است. لذا در این تحقیق با بهره گرفتن از مدل مذکور در ابتدا به تجزیه و تحلیل شکاف میان ادراکات مشتریان و کارکنان موزه ملی ایران پرداخته شده و سپس با شناسایی نقاط قصور در فرایند ارائه خدمت پیشنهادهایی به منظور کاهش قصور در این فرایند ارائه گردیده است.
- پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان:
تاثیر تجربه احساسی بازدیدکنندگان سایت موزه بر رضایتمندی و وفاداری آن ها (مورد مطالعه: شهر شیراز) توسط خانم خاطره توانا (دانشگاه علامه طباطبایی، سال ۱۳۹۲)
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تجربه احساسی بازدیدکنندگان سایت موزه ها بر رضایت و وفاداری آن ها در شهر شیراز انجام شده است. به منظور نشان دادن این تاثیرات با بهره گرفتن از ادبیات پژوهش مدلی براساس مطالعات محرابیان و راسل و پارادیمهای پاسخ-ارگانیسم-محرک مطرح شده است. متغیرهای این مدل جو موزه، احساسات بازدیدکنندگان پس از بازدید، رضایت و وفاداری به بازدید موزه و در نهایت رضایت و وفاداری به شهر شیراز می باشد. با توجه به یافته های تحقیق مشخص شده که روابط معناداری بین محرکهای محیطی، احساسات بازدیدکنندگان و تاثیر آن بر رضایت و وفاداری آن ها وجود دارد. بنابرین با تغییراتی در جو موزه میتوان تجربه احساسی به یادماندنی را ایجاد کرد و از این طریق رضایت گردشگران و تمایل آن ها به بازدید مجدد و تبلیغات دهان به دهان مثبت را افزایش داد.
- پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان:
بررسی نقش انگیزه ها و تجربه پیشین بازدیدکنندگان موزه در وفاداری آن ها به موزه توسط خانم مریم عراقی (دانشگاه علامه طباطبایی، سال ۱۳۹۱)
در این پایان نامه وفاداری گردشگران به موزه ها با بهره گرفتن از مطالعه توصیفی-پیمایشی مورد بررسی قرار گرفته است. هدف اصلی این پژوهش توضیح رفتار بازدیدکنندگان موزه و تاثیر عوامل انگیزشی و تجربه پیشین بر آن در زمان قبل، حین و بعد از بازدید آن ها از موزه بوده است. برای پژوهش اهدافی فرعی نیز در نظر گرفته شده که از جمله آن میتوان به توضیح رابطه میان متغیرها و تاثیر گونه گردشگر بر وفاداری او به موزه و نیز بررسی تاثیر انگیزه های رانشی بر کششی اشاره کرد. برای این مهم، آمارگیری بین بازدیدکنندگان دو باغ موزه نارنجستان قوام و پارس موزه در شهر فرهنگی و تاریخی شیراز از طریق پرسشنامه انجام شده است. نتایج به دست آمده از تحلیل نشان داده که میزان بالای انگیزه رانشی، میزان بالای انگیزه کششی، اقامت شبانه بازدیدکننده در مقصد و میزان بالای مدت زمان بازدید موجب افزایش رضایت کلی می شود. همچنین میزان بالای رضایت از تجربه پیشین، اقامت شبانه بازدیدکننده و میزان بالای مدت زمان بازدید و رضایت کلی، باعث افزایش وفاداری می گردد.
- پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان:
شناخت عوامل مؤثر بر قیمتگذاری بلیط ورودی موزه ها با تأکید بر کشورهای در حال توسعه (مورد مطالعه: موزه ملی ایران) توسط آقای محمد شریفی تهرانی (دانشگاه علامه طباطبایی، سال ۱۳۹۰)
در این پایان نامه موضوع قیمتگذاری بلیط ورودی موزه ها با تأکید بر تاثیر دو متغیر “نگرش فرهنگی بازدیدکننده” و “فاصله طی شده از مبدأ تا مقصد گردشگری” بر حداکثر تمایل به پرداخت بازدیدکنندگان موزه ملی ایران مورد تحقیق قرار گرفته است که هدف آن تخمین بهای مطلوب و عادلانه بلیط ورودی برای هر کدام از دو گروه بازدیدکنندگان داخلی و خارجی با بهره گرفتن از روش ارزش گذاری بر مبنای اقتضا می باشد.نتایج به دست آمده نشان می دهد که تمایل به پرداخت بازدیدکنندگان داخلی به صورت منفی تحت تاثیر متغیر فاصله است در حالی که تاثیر معنیداری بین این دو متغیر برای بازدیدکنندگان خارجی حاصل نشد. از طرفی متغیر نگرش به صورت معنی دار و مثبتی با متغیر تمایل به پرداخت هر دو گروه پاسخدهندگان مرتبط بود.
- مقاله ای با عنوان:
A Study of Service Quality and Satisfaction for Museums – Taking the National Museum of Prehistory as an Example
در دانشگاه آسیایی تایوان انجام شده است. این تحقیق به تجزیه و تحلیل کیفیت خدمات موزه پیش از تاریخ تایوان با بهره گرفتن از مدل PZB[62] پرداخته است. محقق ۴۳۹ پرسشنامه از بازدیدکنندگان جمع آوری کردهاست. روش های تحلیلی این تحقیق شامل آمار توصیفی، t-test، تحلیل عاملی پیرسون و تجزیه و تحلیل اهمیت عملکرد است. نتیجه این تحقیق بیانگر آن است که هر ۶ بعد مدل رضایت مورد استفاده در این تحقیق در ایجاد رضایت بازدیدکنندگان مؤثر میباشد.
فصل سوم
روش شناسی تحقیق
-
- . George green ↑
-
- . Cardozo ↑
-
- . Olshavsky & Miller ↑
-
- . Anderson ↑
-
- Museum ↑
-
- . International Council of Museums ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-10-01] [ 09:54:00 ق.ظ ]
|