کارچالیوتو و همکاران

(۲۰۱۲)

تأثیر ارزش و اعتماد بر وفاداری در صنایع ارتباط از راه دورارزش ادراکی بر وفاداری مشتریان اثر مثبتی دارد. همچنین اعتماد نقش میانجی در رابطه بین آن­ها دارد.ارین و همکاران (۲۰۱۳)اثر خدمات گرایی بر عملکرد مالی: نقش واسطه رضایت شغلی و رضایت مشتریخدمات گرایی بر رضایت شغلی، رضایت شغلی بر رضایت مشتریان، خدمات گرایی بر رضایت مشتری به طور مستقیم اثر می­گذارند.کیم و هان (۲۰۱۳)اثر رضایت شغلی بر کیفیت خدمات، رضایت مشتری، و وفاداری مشتری در شرکت‌های دولتی و محلیرضایت شغلی تا حدودی بر کیفیت خدمات اثر می­ گذارد. در بین ابعاد کیفیت خدمات ملموس و قابل‌اطمینان بودن اثر مثبتی بر رضایت مشتری دارند. نهایتاًً رضایت مشتری اثر مثبتی بر وفاداری مشتری دارد.هوات و آساکر (۲۰۱۳)اثرات سلسله مراتبی کیفیت درک شده بر روی ارزش ادراکی، رضایت و وفاداریکیفیت درک شده اثر معنی‌داری بر وفاداری و ارزش درک شده دارد. ارزش درک شده بر رضایت و وفاداری مؤثر است. همچنین رضایت بر وفاداری مشتری مؤثر است.کیم (۲۰۱۴)مدل زنجیرۀ سود خدمات در رستوران­های کره­ایکیفیت خدمات داخلی بر توانایی خدمت و رضایت کارمند، توانایی خدمت بر رضایت و تعهد سازمانی، رضایت بر تعهد سازمانی، تعهد سازمانی بر ارزش خدمات، ارزش خدمات بر رضایت و اعتماد مشتری، رضایت بر اعتماد و وفاداری مشتری، اعتماد بر رضایت مشتری اثر معنی‌داری دارند.کیم (۲۰۱۴)مدل زنجیرۀ سود خدمات در رستوران­های کره­ایکیفیت خدمات داخلی بر توانایی خدمت و رضایت کارمند، توانایی خدمت بر رضایت و تعهد سازمانی، رضایت بر تعهد سازمانی، تعهد سازمانی بر ارزش خدمات، ارزش خدمات بر رضایت و اعتماد مشتری، رضایت بر اعتماد و وفاداری مشتری، اعتماد بر رضایت مشتری اثر معنی‌داری دارند.گوده و همکاران (۲۰۱۴)بررسی دو تفسیر از وفاداری در عرضه خدمات نرم­افزاریاعتماد بر وفاداری مؤثر نیست در حالی که کیفیت خدمات بر رضایت و رضایت بر وفاداری اثر مثبت و معنی‌داری دارد.هرماوانی (۲۰۱۴)رابطه کیفیت زندگی کاری و اعتماد سازمانی با رضایت شغلی و تعهد سازمانیکیفیت زندگی کاری بر رضایت و تعهد سازمانی، اعتماد بر رضایت و تعهد سازمانی، و رضایت شغلی بر تعهد سازمانی کارکنان اثر مثبت و معنی‌داری دارند.

منبع: یافته ­های تحقیق

جدول (۲-۵): خلاصه­ای از پیشینه تحقیقات داخلی

نویسنده/ نویسندگان (سال)

موضوع

یافته­ ها

اعرابی و اکرامی (۱۳۸۱)

رابطه بین کیفیت خدمات داخلی با قابلیت خدمات‌رسانی

همبستگی مثبت و معنی­دار بین عوامل هشت­گانه کیفیت خدمات داخلی و متغیر قابلیت خدمات­دهی وجود دارد.

حسینی و احمدی­نژاد (۱۳۸۷)

بررسی تأثیر رضایت­، اعتماد و ارزش ویژه نام تجاری در وفاداری مشتری

همبستگی مثبتی بین رضایت مشتری، اعتماد مشتری به نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری با وفاداری رفتاری و نگرشی مشتری وجود دارد.

میرزا محمدی و عبدالملکی

(۱۳۸۷)

بررسی رابطه تعهد سازمانی با کیفیت ارائه خدمات در کارکنان اداری و آموزشی

میزان تعهد سازمانی کارکنان با میزان کیفیت ارائه خدمات و ابعاد آن ثبات و پایایی، میزان ‌پاسخ‌گویی‌، اطمینان، همدلی و وضعیت ظاهری آنان رابطه دارد.

سیدجوادین و همکاران

(۱۳۸۹)

مدلی از ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان خدمات ورزشی

کیفیت خدمات باشگاه­ها بر رضایت مشتریان این باشگاه­ها تأثیر می­ گذارد. همچنین کیفیت خدمات و میزان رضایت مشتریان بر وفاداری مشتریان نیز تأثیر می­گذارند.

علیزاده دارابی (۱۳۹۰)

بررسی تأثیر سیستم تحویل خدمات بر عملکرد شرکت­ها با بهره گرفتن از زنجیرۀ سود خدمات

سیستم تحویل خدمات تأثیر معنی‌داری بر رضایت و وفاداری مشتریان دارد. رضایت کارکنان و قابلیت کارکنان بر رضایت مشتریان تأثیر دارند. همچنین رضایت کارکنان، کیفیت خدمات ارائه شده و قابلیت کارکنان بر وفاداری مشتریان نیز مؤثر است.

قره­چه و دابوئیان (۱۳۹۰)

وفاداری کارکنان در تعامل با وفاداری مشتریان در صنایع خدماتی

بین وفاداری کارکنان و کیفیت خدمات، کیفیت خدمات و رضایت مشتری و رضایت مشتری و وفاداری مشتری ارتباط مثبت و معنی‌داری وجود دارد.

نادی و حاذقی (۱۳۹۰)

روابط بین جو اخلاقی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی با نیت ترک خدمت در بین کارکنان

جو اخلاقی بر رضایت و تعهد سازمانی اثر مثبت و بر نیت ترک خدمت اثر منفی، تعهد سازمانی بر نیت ترک خدمت اثر منفی و رضایت بر تعهد سازمانی اثر مثبت دارد.

حسنقلی­پور و همکاران

(۱۳۹۱)

اثر کیفیت خدمات الکترونیکی در ایجاد اعتماد و رضایت

کیفیت خدمات درک شده بر اعتماد و رضایت مشتریان، و اعتماد بر رضایت مشتری تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد.

رحیم نیا و همکاران (۱۳۹۱)

تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک‌شده و وفاداری مشتریان

ابعاد کیفیت رابطه با مشتری (اعتماد، رضایت و تعهد ارتباطی به طور مستقیم و همچنین به طور غیرمستقیم از طریق کیفیت ادراک­ شده بر وفاداری مشتریان مؤثر است.

رحیم نیا و همکاران (۱۳۹۱)

تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک‌شده و وفاداری مشتریان

ابعاد کیفیت رابطه با مشتری (اعتماد، رضایت و تعهد ارتباطی به طور مستقیم و همچنین به طور غیرمستقیم از طریق کیفیت ادراک­ شده بر وفاداری مشتریان مؤثر است.

رنجبریان و همکاران (۱۳۹۱)

رابطه بین ارزش ادراکی، کیفیت ادراکی، رضایت مشتری و قصد خرید مجدد در فروشگاه­های زنجیره­ای

کیفیت ادراکی بر ارزش ادراکی، رضایت مشتری و قصد خرید مجدد تأثیر می­ گذارد. همچنین ارزش درک شده بر رضایت مشتری و قصد خرید مجدد تأثیر می­ گذارد و نهایتاًً رضایت مشتری بر قصد خرید مجدد مؤثر است.

ساعتچیان و همکاران

(۱۳۹۱)

ارتباط بین رضایت شغلی، تعهد سازمانی و کیفیت خدمات داخلی در فدراسیون­ها

بین رضایت شغلی و فقط تعهد سازمانی هنجاری با کیفت خدمات داخلی کارکنان همبستگی مثبت و معنی‌داری وجود دارد. .

باسامی و همکاران (۱۳۹۲)

اثر ویژگی­های فردی و رضایت شغلی بر تعهد سازمانی

نتایج بیانگر رابطه نسبتاً ضعیف بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی در کل بود.

منبع: یافته ­های تحقیق

۲-۴- جمع ­بندی فصل دوم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...