دانلود تحقیق-پروژه و پایان نامه | ۲-۴- جمع بندی فصل دوم – 1 |
![]() |
کارچالیوتو و همکاران
(۲۰۱۲)
تأثیر ارزش و اعتماد بر وفاداری در صنایع ارتباط از راه دورارزش ادراکی بر وفاداری مشتریان اثر مثبتی دارد. همچنین اعتماد نقش میانجی در رابطه بین آنها دارد.ارین و همکاران (۲۰۱۳)اثر خدمات گرایی بر عملکرد مالی: نقش واسطه رضایت شغلی و رضایت مشتریخدمات گرایی بر رضایت شغلی، رضایت شغلی بر رضایت مشتریان، خدمات گرایی بر رضایت مشتری به طور مستقیم اثر میگذارند.کیم و هان (۲۰۱۳)اثر رضایت شغلی بر کیفیت خدمات، رضایت مشتری، و وفاداری مشتری در شرکتهای دولتی و محلیرضایت شغلی تا حدودی بر کیفیت خدمات اثر می گذارد. در بین ابعاد کیفیت خدمات ملموس و قابلاطمینان بودن اثر مثبتی بر رضایت مشتری دارند. نهایتاًً رضایت مشتری اثر مثبتی بر وفاداری مشتری دارد.هوات و آساکر (۲۰۱۳)اثرات سلسله مراتبی کیفیت درک شده بر روی ارزش ادراکی، رضایت و وفاداریکیفیت درک شده اثر معنیداری بر وفاداری و ارزش درک شده دارد. ارزش درک شده بر رضایت و وفاداری مؤثر است. همچنین رضایت بر وفاداری مشتری مؤثر است.کیم (۲۰۱۴)مدل زنجیرۀ سود خدمات در رستورانهای کرهایکیفیت خدمات داخلی بر توانایی خدمت و رضایت کارمند، توانایی خدمت بر رضایت و تعهد سازمانی، رضایت بر تعهد سازمانی، تعهد سازمانی بر ارزش خدمات، ارزش خدمات بر رضایت و اعتماد مشتری، رضایت بر اعتماد و وفاداری مشتری، اعتماد بر رضایت مشتری اثر معنیداری دارند.کیم (۲۰۱۴)مدل زنجیرۀ سود خدمات در رستورانهای کرهایکیفیت خدمات داخلی بر توانایی خدمت و رضایت کارمند، توانایی خدمت بر رضایت و تعهد سازمانی، رضایت بر تعهد سازمانی، تعهد سازمانی بر ارزش خدمات، ارزش خدمات بر رضایت و اعتماد مشتری، رضایت بر اعتماد و وفاداری مشتری، اعتماد بر رضایت مشتری اثر معنیداری دارند.گوده و همکاران (۲۰۱۴)بررسی دو تفسیر از وفاداری در عرضه خدمات نرمافزاریاعتماد بر وفاداری مؤثر نیست در حالی که کیفیت خدمات بر رضایت و رضایت بر وفاداری اثر مثبت و معنیداری دارد.هرماوانی (۲۰۱۴)رابطه کیفیت زندگی کاری و اعتماد سازمانی با رضایت شغلی و تعهد سازمانیکیفیت زندگی کاری بر رضایت و تعهد سازمانی، اعتماد بر رضایت و تعهد سازمانی، و رضایت شغلی بر تعهد سازمانی کارکنان اثر مثبت و معنیداری دارند.
منبع: یافته های تحقیق
جدول (۲-۵): خلاصهای از پیشینه تحقیقات داخلی
نویسنده/ نویسندگان (سال)
موضوع
یافته ها
اعرابی و اکرامی (۱۳۸۱)
رابطه بین کیفیت خدمات داخلی با قابلیت خدماترسانی
همبستگی مثبت و معنیدار بین عوامل هشتگانه کیفیت خدمات داخلی و متغیر قابلیت خدماتدهی وجود دارد.
حسینی و احمدینژاد (۱۳۸۷)
بررسی تأثیر رضایت، اعتماد و ارزش ویژه نام تجاری در وفاداری مشتری
همبستگی مثبتی بین رضایت مشتری، اعتماد مشتری به نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری با وفاداری رفتاری و نگرشی مشتری وجود دارد.
میرزا محمدی و عبدالملکی
(۱۳۸۷)
بررسی رابطه تعهد سازمانی با کیفیت ارائه خدمات در کارکنان اداری و آموزشی
میزان تعهد سازمانی کارکنان با میزان کیفیت ارائه خدمات و ابعاد آن ثبات و پایایی، میزان پاسخگویی، اطمینان، همدلی و وضعیت ظاهری آنان رابطه دارد.
سیدجوادین و همکاران
(۱۳۸۹)
مدلی از ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان خدمات ورزشی
کیفیت خدمات باشگاهها بر رضایت مشتریان این باشگاهها تأثیر می گذارد. همچنین کیفیت خدمات و میزان رضایت مشتریان بر وفاداری مشتریان نیز تأثیر میگذارند.
علیزاده دارابی (۱۳۹۰)
بررسی تأثیر سیستم تحویل خدمات بر عملکرد شرکتها با بهره گرفتن از زنجیرۀ سود خدمات
سیستم تحویل خدمات تأثیر معنیداری بر رضایت و وفاداری مشتریان دارد. رضایت کارکنان و قابلیت کارکنان بر رضایت مشتریان تأثیر دارند. همچنین رضایت کارکنان، کیفیت خدمات ارائه شده و قابلیت کارکنان بر وفاداری مشتریان نیز مؤثر است.
قرهچه و دابوئیان (۱۳۹۰)
وفاداری کارکنان در تعامل با وفاداری مشتریان در صنایع خدماتی
بین وفاداری کارکنان و کیفیت خدمات، کیفیت خدمات و رضایت مشتری و رضایت مشتری و وفاداری مشتری ارتباط مثبت و معنیداری وجود دارد.
نادی و حاذقی (۱۳۹۰)
روابط بین جو اخلاقی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی با نیت ترک خدمت در بین کارکنان
جو اخلاقی بر رضایت و تعهد سازمانی اثر مثبت و بر نیت ترک خدمت اثر منفی، تعهد سازمانی بر نیت ترک خدمت اثر منفی و رضایت بر تعهد سازمانی اثر مثبت دارد.
حسنقلیپور و همکاران
(۱۳۹۱)
اثر کیفیت خدمات الکترونیکی در ایجاد اعتماد و رضایت
کیفیت خدمات درک شده بر اعتماد و رضایت مشتریان، و اعتماد بر رضایت مشتری تأثیر مثبت و معنیداری دارد.
رحیم نیا و همکاران (۱۳۹۱)
تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراکشده و وفاداری مشتریان
ابعاد کیفیت رابطه با مشتری (اعتماد، رضایت و تعهد ارتباطی به طور مستقیم و همچنین به طور غیرمستقیم از طریق کیفیت ادراک شده بر وفاداری مشتریان مؤثر است.
رحیم نیا و همکاران (۱۳۹۱)
تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراکشده و وفاداری مشتریان
ابعاد کیفیت رابطه با مشتری (اعتماد، رضایت و تعهد ارتباطی به طور مستقیم و همچنین به طور غیرمستقیم از طریق کیفیت ادراک شده بر وفاداری مشتریان مؤثر است.
رنجبریان و همکاران (۱۳۹۱)
رابطه بین ارزش ادراکی، کیفیت ادراکی، رضایت مشتری و قصد خرید مجدد در فروشگاههای زنجیرهای
کیفیت ادراکی بر ارزش ادراکی، رضایت مشتری و قصد خرید مجدد تأثیر می گذارد. همچنین ارزش درک شده بر رضایت مشتری و قصد خرید مجدد تأثیر می گذارد و نهایتاًً رضایت مشتری بر قصد خرید مجدد مؤثر است.
ساعتچیان و همکاران
(۱۳۹۱)
ارتباط بین رضایت شغلی، تعهد سازمانی و کیفیت خدمات داخلی در فدراسیونها
بین رضایت شغلی و فقط تعهد سازمانی هنجاری با کیفت خدمات داخلی کارکنان همبستگی مثبت و معنیداری وجود دارد. .
باسامی و همکاران (۱۳۹۲)
اثر ویژگیهای فردی و رضایت شغلی بر تعهد سازمانی
نتایج بیانگر رابطه نسبتاً ضعیف بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی در کل بود.
منبع: یافته های تحقیق
۲-۴- جمع بندی فصل دوم
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-10-01] [ 09:53:00 ق.ظ ]
|